Sunday 14 July 2013

Jgn main2 dengan TALAK

Kisah Benar Jatuh Talak Tiga Sebab Rokok


Sebelum kawin, lelaki ini kuat hisap rokok. Dia bercinta dengan seorang awek cun tapi perempuan ini tak suka kepada lelaki yang hidap rokok. Maka dia kurangkan hisap rokok dan tak hisap rokok depan awek dia. Perempuan ini ingatkan betul-betul dan berhenti hisap rokok.

Pasangan ini bernikah dan dikurniakan seorang anak dan hidup mereka bahagia. Semasa dalam perkahwinan ini, suami tak dapat menyembunyikan diri yang dia masih hisap rokok. Berlaku beberapa sesi pertengkaran disebabkan rokok ini.

Berhenti Merokok

Akhirnya, lelaki mengambil keputusan untuk berhenti merokok. Bukan itu saja, untuk meyakinkan kepada isterinya yang dia dah tak merokok, dia melafazkan satu perkataan yang cukup besar. Iaitu,

"Lepas ini, kalau abang hisap rokok lagi, jatuhlah talak tiga". Kata suami kepada isterinya. kejadian ini berlaku pada satu tarikh lebih kurang 2 tahun lalu.

Memang lelaki berpegang teguh kepada janjinya dan lafaz taklik yang dilafazkan itu.

Hisap Rokok

Pada satu hari, di sebuah kedai bersama rakan-rakan, lelaki akhirnya hisap rokok. Entah terlupa atau sengaja, sukar dijelaskan kerana berlaku terlalu pantas.  Selepas itu, lelaki sedar dan menceritakan kepada isteri dia yang dia hisap rokok.  Pasangan ini hadir ke pejabat agama dan mahkamah syariah memutuskan, jatuh talak tiga. Selepas mahkamah membuat keputusan, pasangan suami isteri ini menangis dan menyesal. Suami dan isteri berumur lewat 20-an dan mempunyai seorang anak. Lelaki bekerja sebagai pegawai manakala isteri surirumah.

Kisah Benar - Blog kadi
--------------------------------------
Itulah lain kali berhati-hati guna perkataan talak ni..si isteri plak ingat senang ke laki nak berhenti rokok, dia dah kurangkan rokok tu dah cukup baik..tak boleh nak berhenti sekaligus mana ada org camtu....kesian sekarang ni dah jadi janda anak satu....lelaki plak baik orang nya....

Jadi mulakan hidup baru, tak guna sesalkan yang lepas, nasi dah jadi bubur

ANTARA KEBURUKAN MEROKOK

Kajian terbaru yang diketuai Profesor Madya Lani Burkman dari Jabatan Ginekologi dan Obstetrik universiti itu juga menunjukkan, nikotin dan hasil sampingannya, nikotinin yang diletakkan pada sperma dalam makmal menyebabkan perubahan pada gaya gerakan sperma.

Walaupun ada sperma berjaya menembusi dinding telur (ovum) ia tidak melekat kuat. Pada masa sama, jika ekor sperma tidak cukup kuat ia tidak akan berjaya berenang mendekati ovum. Kajian itu juga mendapati, perokok tegar (individu yang merokok sekurang-kurangnya empat batang sehari selama dua tahun) dikatakan 75 peratus kurang subur berbanding bukan perokok.

Semua perubahan ini berlaku kerana kandungan bahan dalam tembakau boleh meniru bahan kimia semula jadi badan, iaitu asetilkolin. Asetilkolin ialah kimia yang membawa maklumat ke sel saraf dan ketidakseimbangannya boleh memberi kesan kepada tekanan darah, corak tidur, ingatan, fungsi mental dan aktiviti seksual.
SET KESUBURAN SHAKLEE

 
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, mengekalkan kuantiti sperma, dan paras testosterone yang bersesuaian. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.
 
 
Rasa nak lebih cantik sehat dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
yakinlah dengan SHAKLEE...sila hubungi saya 0197908455/0197918455 faezah atau email redmummy@gmail.com atau add FB nor hafaezah ab halim

No comments:

Post a Comment