Friday 19 July 2013

Mengapa Turunkan Berat Badan?



Mengapa Turunkan Berat Badan?

Jika anda ada terlalu banyak lemak – terutamanya jika kebanyakannya pada pinggang anda – anda berada pada risiko yang lebih tinggi bagi masalah-masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kolesterol darah tinggi dan kencing manis. Dan anda tidak sendirian! Lebih 60% dari rakyat Malaysia adalah terlebih berat badan, dengan 50% dari jumlah itu berada dalam kategori obes. Statistik ini adalah mencemaskan kerana obesiti sekarang dikenalpasti sebagai faktor risiko utama dan sendirian bagi penyakit jantung.
 
 
 
BMI anda: Indeks jisim tubuh (BMI) menilai berat badan anda relatif kepada ketinggian. Ianya satu ukuran komposisi tubuh yang berguna kerana ia menghubungkaitkan lemak tubuh dalam kebanyakan orang. Jika indeks jisim tubuh anda ialah 25.0 atau lebih, anda akan mendapat manfaat dengan menurunkan nombor anda ke bawah 25. Jika BMI anda adalah 30.0 atau lebih tinggi, anda pada risiko jelas bagi mendapat masalah kesihatan jantung.

Mengapa Menurunkan Berat Badan Penting Untuk Kesihatan Saya?


 
 


Bayangkan membawa beg galas 10 kg sepanjang hari, setiap hari. Ia membebankan, samalah juga seperti berat badan berlebihan. Apabila anda membuang lemak berlebihan dan berat yang tidak diperlukan, anda mengurangkan beban jantung, paru-paru, salur-salur darah dan tulang-tulang anda. Anda memberikan diri anda pemberian untuk hidup dengan aktif, merendahkan tekanan darah anda dan juga membantu anda rasa diri lebih baik dan yakin.

Apa Yang Boleh Saya Buat Untuk Menurunkan Berat Badan?

Jika anda terlebih berat badan atau obes, anda boleh mengurangkan risiko anda untuk mendapat penyakit jantung dengan menurunkan berat badan dan mengekalkannya. Malah menghilangkan seserendah dua atau tiga kilogram boleh memberikan penurunan tekanan darah yang dramatik.

Ketahui keperluan kalori anda: Apabila merancang untuk menghilangkan berat badan, ianya penting untuk memahami apakah pengambilan kalori yang disarankan yang perlu bagi jantina, umur dan tahap aktiviti fizikal anda.

BERUBAH KEPADA KEHIDUPAN YANG LEBIH SEHAT...SHAKLEE AKAN MEMBANTU ANDA
 
set slimming SHAKLEE
 


 


Selain mengamalkan gaya hidup yang berkuliti seperti sering bersenam dan makan makanan yang sihat, mereka yang memiliki masalah lebihan berat badan juga boleh mencuba produk untuk menurunkan berat. Tapi awas, pilih yang DIPERAKUI SELAMAT sahaja ! Jangan terpedaya dengan janji-janji manis penjual produk yang menawarkan produk yang kononnya memberikan kesan segera.

SET SLIMMING SHAKLEE adalah produk yang berasaskan bahan semulajadi yang diperakui selamat, tiada kesan sampingan. Kesannya ? Ramai yang dah cuba dan nampak kesannya. Tak perlu pantang-pantang, hanya amalkan dengan disiplin disusuli dengan senaman.

SET SLIMMING SHAKLEE mengandungi:

Herblax
 
Merupakan julap lembut daripada daun Senna yang digunakan secara tradisional sejak beribu tahun dahulu sebagai julap semulajadi

Fungsinya untuk detox atau “cuci” usus bagi memudahkan penyerapan nutrien dan vitamin sampai ke tahan optimum

Ia juga berfungsi untuk membuang toksin dari badan


Lecithin/OmegaGuard
 
Berfungsi untuk memecahkan lemak.


Alfalfa
 
Mengangkut keluar lemak daripada badan


Cinch Shake/ESP


Ini adalah protein untuk memelihara otot supaya tidak menggelebeh selepas kehilangan lemak.

Memejalkan otot
 ** Untuk Ibu menyusu, digalakkan mengambil ESP ( Energizing Soy Protein) daripada Cinch Shake sebab kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak-anak.
 
Anda boleh pilih untuk cuba set lengkap ini ataupun cuba secara minimum dahulu. Kami akan guide anda tentang cara diet dan pemakanan yang betul.

Yang penting, minum air tidak kurang dari 3 liter sehari, senaman secara konsisten dan pemakanan yang sihat. Pasti anda akan TERUJA dengan hasilnya.
 
HUBUNGI SY 0197908455/0197918455 FAEZAH atau EMAIL redmummyshop@gmail.com atau add FB Nor hafaezah ab halim  https://www.facebook.com/hafaezah atau like page nature supplement  https://www.facebook.com/sehatdenganshaklee?fref=ts

No comments:

Post a Comment